Sizlerin de bildiği üzere günümüz dünyası her geçen gün dijitalleşmekte ve işletmeler ile firmalar da bu gelişmeye ayak uydurmaktadır. Geçmişten günümüze kadar kullanılan baskılı broşürler artık daha az tercih edilmeye başlamıştır. Bunun nedeni ise internet üzerinden hedef kitleye ulaşılabilirliğin artmasıdır. Artık broşürler dijital ortamda yayınlanmakta ve buna e-broşür ismi verilmektedir.
E-broşür, firma veya markanın ürün ile hizmetlerini hedef kitleye çok daha kolay bir şekilde ulaştırmasını sağlar. Ürün ve hizmetler ile alakalı bilgilendirici içeriklerin yer aldığı broşürler PDF formatında web siteye yüklenebilir. Ayrıca bu broşürler, şifreleme yöntemi sayesinde yalnızca bir kişiye veya gruba açık olarak paylaşılabileceği gibi herkese açık bir şekilde de paylaşılabilir. Broşürlerin hazırlanması içinse bir bilgisayar ve yardımcı programlar yeterli olacaktır.
Firma olarak ürün ve hizmetlerinizi tanıtmak amacıyla e-broşür hazırlamak istiyorsanız, şu adımları takip etmeniz gerekir:
Yukarıdaki adımları takip ederek hazırladığınız e-broşürleri web sitenize ekleyebilir veya müşterilerinize e-posta yoluyla gönderebilirsiniz.
E-broşür hazırlarken dikkat etmeniz gereken ilk nokta tasarımdır. Tasarımı göz yormayacak şekilde sade olan e-broşürlerin okunabilirliği fazla olur. Ayrıca e-broşüre ekleyeceğiniz görseller, ürün ve hizmetlerinizi eksiksiz olarak yansıtmalıdır. Bu durum hem müşteriye yeterli bilgi vermenizi sağlayacak hem de markanızın güvenilirliğini artıracaktır.
E-broşür hazırlarken metin seçimi de doğru yapılmalıdır. E-broşür üzerinde yer alan metinler ürün ve hizmetleriniz ile alakalı olmalıdır. Gereksiz sözcük kullanımından kaçınmalı ve olabildiğince kısa metinler kullanmalısınız. Tüm bunların yanı sıra görsel ile metin arasında karışıklık yaşanmasına neden olabilecek kadar boşluk bulunmamalıdır.
E-broşür hazırlarken ürün ve hizmetlerinizi kusursuz olarak tanıtabilmeniz açısından bazı durumlara dikkat etmeniz gerekir. Dikkat etmeniz gereken ilk durum seçeceğiniz renklerin ve puntoların göz yorucu olmamasıdır. Müşterileriniz broşüre baktıklarında oldukça sade ve şık bir ekran görmelilerdir. Aksi takdirde kısa bir göz gezdirmenin ardından dosya kapatılır ve bir daha açılmayabilir.
Yukarıda da bahsedildiği gibi görsel ve metin kullanımı da kusursuz olmalıdır. Doğru yerlere konumlandırılan içerikler, e-broşürünüzün daha fazla okunması ve daha fazla kişiye ulaşması anlamına gelir. Tüm bunların yanı sıra hazırladığınız e-broşürün mobil cihazlar ile uyumlu ve indirilebilir olmasına dikkat etmelisiniz. Böylece hedef kitleye çok daha hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilirsiniz.
Firmalar son yıllarda e-broşürlere büyük önem vermekte ve dijital ortamda hedef kitleye ulaşmayı amaçlamaktadır. E-broşür firmalara birçok avantaj sağlar. Bu avantajlardan ilki sizlerin de tahmin edebileceği üzere maliyetlerin daha düşük olmasıdır. Geleneksel broşürlerin hazırlanması ve müşteriye ulaştırılması için çok büyük paralar gerekirken, e-broşürler internet ortamında masrafsız bir şekilde müşteriye ulaştırılabilir.
E-broşürlerin sunmuş olduğu bir diğer avantaj ise kalıcı olmalarıdır. Geleneksel broşürler bir süre sonra yırtılıp çöpe atılırken, e-broşürler daima müşterinizin cihazında veya e-posta kutusunda kalacaktır. Bu kalıcılık sayesinde hedef kitleniz çok daha uzun süreler boyunca ürün ve hizmetleriniz ile alakalı bilgi sahibi olarak sizlerle etkileşime geçebilir.