Sizlerin de gördüğü üzere günümüz dünyası her geçen gün dijital alandaki varlığını artırmaktadır. Bu bağlamda ürün ve hizmetlerin pazarlanması amacıyla kullanılan geleneksel kataloglar da yerini dijital kataloglara bırakmaya başladı. Dijital katalog nedir sorusu ise firma ve işletmeler başta olmak üzere pek çok kişi tarafından sıklıkla sorulur.
Dijital katalog; bir marka tarafından ortaya çıkarılan ürün ve hizmetlerin dijital ortamda etkileyici görseller kullanılarak hazırlanıp PDF veya benzeri formatlarla son kullanıcıya sunulmasıdır. Dijital kataloglardaki amaç, basılı kataloglarda olduğu gibi herhangi bir ürün veya hizmetin hedef kitleye tanıtılması ve pazarlanmasıdır. Ancak basılı kataloglar ile kıyaslandığında dijital katalogların çok daha avantajlı araçlar olduğu söylenebilir.
E-katalog olarak da bildiğimiz dijital katalog, firma ve işletmeler tarafından sunulan ürünlerin hedef kitleye pazarlanabilmesi amacıyla oluşturulur. Bu kataloglar genellikle PDF formatındadır. PDF dosyası potansiyel müşterilere tek tek veya toplu bir şekilde gönderilebilir. Aynı zamanda web sitesi üzerinden bu dosyayı yayınlamak ve böylece ürün ile hizmetlerin hedef kitleye ulaştırılması mümkün olmaktadır.
Dijital kataloglar sayesinde tanıtımını veya satışını yaptığınız ürün ile hizmetleri potansiyel müşterilerinizin dijital ortamlarda görüntülemesini sağlayabilirsiniz. Aynı zamanda yalnızca belirli bir bölgedeki müşteriler değil dünyanın her yerindeki müşterileriniz bu kataloğu görüntüleyebilir. Gönderim ücretinin olmaması ise bu katalogların sağladığı en büyük faydalardan bir tanesidir.
Dijital katalog nasıl hazırlanır gibi sorular, herhangi bir ürün veya hizmetin tanıtımını yapmak isteyen kişiler tarafından sorulmaktadır. Dijital katalog hazırlayabilmek için belli başlı programlara ihtiyaç duyulur. Bu programlara Adobe InDesign ve Adobe Illustrator örnek olarak gösterilebilir. Aynı zamanda bazı web siteleri online bir şekilde dijital katalog hazırlamanıza imkan sağlar.
Dijital katalog hazırlayabilmek için öncelikle fontlara ve ölçülere karar verilmelidir. Ardından ürün veya hizmetin görselleri hazırlanmalı ve bilgilendirici metinler oluşturulmalıdır. Tüm içerikler hazırlandıktan sonra önceden belirlenen şablona içerikler yerleştirilmelidir. Finalde ise hazırlanan dijital katalog PDF formatında cihaza indirilmelidir. Dijital katalog hazırlamak, bilgi birikimi ve tecrübe isteyen bir iştir. Bu nedenle alanında uzman firmalardan yardım almak sizler için çok daha iyi olacaktır.
Dijital katalog tasarımı büyük önem arz eder. Hedef kitleniz kataloğunuzu görüntülerken kafalarındaki tüm soru işaretlerine yanıt bulmalıdır. Tasarımın sade ve anlaşılır olması, bu durum için sizlere yardımcı olacaktır. Aynı zamanda görseller ile metinler arasındaki uzaklık iyi seçilmelidir. Hangi metnin hangi görseli anlattığı anlaşılmazsa dijital katalog etkili olmayacaktır.
Katalog tasarımında markanıza ait logolara yer verebilirsiniz. Bu durum hem marka değerinizi güçlendirecek hem de müşterilerinizin gözündeki imajınızı iyileştirecektir. Son olarak sayfalar için seçeceğiniz renklerin göz yormamasına dikkat etmelisiniz. Farklı tonlardaki aynı renkler, kataloğu görüntüleyen kişilerin ilk birkaç sayfadan sonra çıkış yapmalarına neden olabilir. Bu nedenle zıt renkleri kullanmak sizler için çok daha iyi olacaktır.
Dijital kataloglar, markanıza ve işletmenize pek çok avantaj sağlayabilir. Dijital katalog avantajları aşağıda sıralanmıştır:
Yukarıda yer alan avantajlar sayesinde günümüzde birçok marka ve işletme tercihini dijital kataloglardan yana kullanmaktadır.
Dijital kataloglar ile geleneksel adını verdiğimiz basılı kataloglar arasında birtakım farklar bulunur. Geleneksel kataloglar yalnızca belirli bölgelerde etkinliğini sürdürürken dijital katalogların dünyanın her yerine ulaşabildiğini söylemek mümkündür. Aynı zamanda dijital katalog hazırlamak, basılı kataloglara göre çok daha kolaydır.
Basılı kataloglar için dağıtım ve gönderim ücretleri ödemeniz gerekir. Ancak dijital katalogları online ortamda müşterilerinize ulaştırdığınız için böyle bir durum söz konusu değildir. Tüm bunların yanı sıra dijital kataloglarda istenen mesajı vermek daha kolaydır. Böylece daha etkili bir pazarlama yapılabilir.