E-Katalog Nasıl Hazırlanır?

E-Katalog Nasıl Hazırlanır?

Firma ve markalar ürün ile hizmetlerini müşterilere duyurabilmek amacıyla birçok yol kullanırlar. Kataloglar da bunlardan bir tanesidir. Katalog sayesinde herhangi bir ürünü veya hizmeti son kullanıcıya duyurmak mümkündür. Geçmişten günümüze kadar yaygın bir şekilde kullanılan baskılı kataloglar ise internet kullanımının artması ile birlikte yerini e-kataloglara bırakmıştır.

E-kataloglar, müşterilerin ilgili ürün ve hizmetleri tek tıkla görmelerine olanak sağlayan bir pazarlama aracıdır. Mobil cihazlar ve bilgisayarlara indirilebilen bu kataloglar sayesinde ürün ve hizmetler ile alakalı daha geniş bilgiye ulaşmak mümkündür. Üstelik e-kataloglar herhangi bir baskı veya gönderim maliyeti içermediği için firmalara mali anlamda büyük destek sağlar. Bu katalogların nasıl hazırlandığı ise birçok kişi ve firma tarafından merak edilir.

E-Katalog Hazırlama ve Yayınlama Aşamaları

E-katalog hazırlamak yoğun çaba gerektiren bir iştir. Bilgisayarınıza kuracağınız yardımcı programlar veya online web siteleri sayesinde bir e-katalog hazırlayabilir ve ürün ile hizmetlerinizi herkese duyurabilirsiniz. E-katalog hazırlama aşamaları şunlardır:

  • Öncelikle yapmanız gereken ilk iş ürün ve hizmetlerinize ait olan bir görsel hazırlamaktır. Bu görselleri hazırlarken hiçbir soru işaretine yer vermediğinizden emin olmalısınız.
  • Görseller hazır olduktan sonra ekleyeceğiniz metinleri ve teknik detayları derlemelisiniz.
  • İçeriklerin tamamı hazırlandığında yardımcı programlar veya online web siteleri aracılığıyla bir sayfa düzeni oluşturmanız gerekir.
  • Hazırladığınız sayfa düzeni içerisine görselleri ve metinleri konumlandırmalısınız.
  • Tamamlanan broşürü dilediğiniz formatta cihazınıza kaydetmelisiniz.

Bilgisayarınıza kaydettiğiniz broşürü web sitenizde paylaşabilir veya müşterilerinize tek tek gönderebilirsiniz. Ayrıca e-posta servislerini kullanarak veri havuzunuzda yer alan müşterilerinize toplu gönderim yapmanız da mümkündür.

E-Katalog Tasarımı

Bir e-katalog oluştururken en çok önem vermeniz gereken nokta tasarımdır. Kullanacağınız programlar veya web siteleri sizlere hazır şablon sunabilir. Dilerseniz bu hazır şablonları kullanarak broşür hazırlayabilir, dilerseniz de kendi şablonunuzu yaratabilirsiniz.

Şablon karşınızdaysa görselleri ve metinleri doğru konumlara yerleştirmelisiniz. Görsel ile metinler arasında çok fazla boşluk olmadığına ve hangi metnin hangi görsele ait olduğunun anlaşıldığına dikkat etmeniz gerekir. Ayrıca kullanacağınız görseller ve metinlerin ürün veya hizmetiniz ile alakalı doğru bilgiler içerdiğinden emin olmanız gerekecektir.

E-Katalog Hazırlarken Nelere Dikkat Edilmelidir?

E-katalog hazırlamak sanıldığı kadar kolay bir iş değildir. Bu kataloglar mutlaka okunabilir ve anlaşılabilir olmalıdır. Aksi takdirde müşterileriniz kataloğu görüntülediklerinde bir şey anlamayacak ve tekrar açmamak üzere kapatacaklardır. Bu nedenle tasarım aşamasında oldukça dikkat edilmeli ve tüm içerikler birbirleri ile bağlantılı olacak şekilde yerleştirilmelidir.

E-katalog hazırlarken dikkat etmeniz gereken bir diğer nokta ise renk ve şekil uyumudur. Hazırladığınız e-katalog hem sade hem de şık gözükmelidir. Bunun için zıt renkleri kullanabilir ve ürün görsellerinin uygun boyutta olmasını sağlayabilirsiniz. Bu iki işlem bile çok daha şık ve sade bir görünüm ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır.

E-Katalogların Markalar İçin Önemi

E-kataloglar, markalar için çok büyük önem arz eder. Geleneksel kataloglara baktığımızda büyük bir baskı giderinin oluştuğunu görmekteyiz. Ayrıca bu kataloglar müşterilere ulaştırılırken büyük bir gönderim gideri meydana gelir. Ancak e-kataloglar müşterilerin e-posta adreslerinde veya mobil cihazları ile bilgisayarlarında yer alırlar. Bu da tek tıkla binlerce hatta milyonlarca kullanıcıya ürün ile hizmetlerinizi tanıtabileceğiniz anlamına gelir.

E-kataloglar çok daha efektif araçlardır. Müşteriler zaman ve yer kaygısı olmadan bu kataloglara ulaşarak ürün ve hizmetler ile alakalı bilgi sahibi olabilir. Aynı zamanda bu araçlar indirilebilir, yakınlaştırılabilir ve hatta paylaşılabilir oldukları için markanızın prestijini artıracak ve hedef kitleye daha kolay bir şekilde ulaşmanızı sağlayacaktır.