Pazarlamada E-Katalogun Yeri

Pazarlamada E-Katalogun Yeri

Günümüz dünyasında meydana gelen dijitalleşme, pazarlama sektörünü de etkilemiştir. Geçmişten günümüze kadar ürün ve hizmetlerin tanıtımı amacıyla kullanılan kataloglar, bu değişimden en çok etkilenen araçlar arasında yer alır. Geleneksel baskılı katalogları her ne kadar görmeye devam etsek de online kataloglar oldukça yaygınlaşmıştır.

E-katalog ismini verdiğimiz online kataloglar, herhangi bir markanın ürün ve hizmetlerini tanıtmak amacıyla kullanılır. Üstelik geleneksel kataloglarda maliyet daha fazlayken online kataloglarda yok denecek kadar azdır. Firmalar bir online katalog hazırlayarak sunmuş oldukları ürün ile hizmetleri dünyanın her yerindeki müşterilerine kolaylıkla tanıtabilmektedir. Üstelik e-kataloglara tek tıkla ulaşmak günümüz dünyasında mümkündür.

Markalar İçin E-Katologun Önemi

E-katalog, markaların pazarlama alanında büyük gelişmeler yaşamasına yardımcı olmuştur. Bir marka; ürün ve hizmetleri ile alakalı bilgilerin yer aldığı bu PDF formatındaki katalogları web sitesinde yayınlayarak hedef kitleye çok kolay bir şekilde ulaşabilir. Üstelik bunun için basılı kataloglarda olduğu gibi ekstra bir ücret ödemeye gerek yoktur. E-katalog eş zamanlı olarak milyonlarca müşteriye ulaştırılabilir.

Alanında büyümek ve daha fazla müşteriye ulaşmak isteyen firmalar, e-katalog ile pazarlama yöntemini sıklıkla kullanırlar. Bu içerikler müşteriler tarafından indirilebilir ve hatta paylaşılabilir. Bu da marka ürünlerinin çok daha fazla kişiye ulaşacağı anlamına gelir. Tüm bunların yanı sıra geleneksel kataloglar yalnızca belirli bölgelere ve müşterilere ulaştırılabilirken, e-kataloglar için herhangi bir sınır bulunmaz.

E-Katologun Avantajları

E-katalog, özellikle internet dünyasında aktif olarak var olmak isteyen işletmelere ve firmalara büyük avantaj sağlar. Bu avantajlar şöyle sıralanabilir:

  • Basılı katalogların hazırlanması ve dağıtımı çok maliyetlidir. Ancak e-katalogların maliyeti sıfıra yakındır.
  • E-kataloglar, dünyanın bir diğer ucunda yaşayan potansiyel müşteriler tarafından bile görüntülenebilir.
  • PDF formatında sunulan e-kataloglar indirilebilir, yakınlaştırılabilir ve hatta paylaşılabilir.
  • E-kataloglar müşterilerinizin e-posta kutularında veya cihazlarında uzun süre kalır. Bu da e-katalogların daha kalıcı bir pazarlama aracı olduğu anlamına gelir.
  • E-kataloglar ile sıra dışı görseller ve tasarımlar hazırlanabilir. Bu da pazarlamanın daha etkin olmasını sağlar.

Sizler de yukarıda yer alan avantajlardan faydalanmak ve markanızı büyütmek istiyorsanız, dijitalleşen dünyaya ayak uydurarak bir e-katalog hazırlayabilirsiniz.

E-Katalog Hazırlama ve Yayınlama Süreci

E-katalog hazırlama ve yayınlama süreci büyük emek ister. Öncelikle bir plan oluşturmalı ve bu plan dahilinde hareket etmelisiniz. Ürünlerinizin görsellerini hazırlayarak işe başlayabilirsiniz. Hazırladığınız görsellere uygun olarak, ürün veya hizmete ait olan özellikleri ve bilgileri e-katalog sayfalarına uygun bir şekilde yerleştirmelisiniz. Tüm bu işlemler yardımcı programlar veya online siteler aracılığıyla gerçekleştirilebilir.

Tüm aşamaları tamamlayıp online kataloğunuzu hazırladıktan sonra cihazınıza PDF formatında kaydetmeli ve yayınlama aşamasına geçmelisiniz. Bu aşamada bir internet sitesinde e-kataloğunuzu paylaşabileceğiniz gibi müşterilerinizin e-posta hesaplarına ileti olarak da gönderebilirsiniz. Tabi bunun için müşteri e-posta adreslerinin yer aldığı bir veri havuzuna ihtiyacınız olacaktır

E-Katalog Kimler İçin Uygundur?

E-kataloglar, günümüzde pazarlama alanında faaliyet gösteren tüm markalar ve işletmeler tarafından kullanılabilir. Örneğin kozmetik ürün satışı yapıyorsanız veya elektrik-elektronik ürün satışının yapıldığı bir firmaya sahipseniz, e-katalog sayesinde ürünlerinizi geniş kitlelere kolaylıkla ulaştırmanız mümkündür.

Yalnızca ürün satışı yapan firmalar değil, hizmet satışı yapan firmalar da e-katalog hazırlayarak markalarını büyütebilirler. Örneğin müşterilerinize eğitim alanında bir hizmet veriyorsanız, e-katalog kullanarak hedef kitlenize kolayca ulaşabilirsiniz. Kısaca özetlemek gerekirse, sunmuş olduğu ürün ile hizmetin geniş kitlelere ulaşmasını isteyen kişiler ve firmalar e-katalog kullanabilir. Sizler de bu bilgiler ışığında e-katalog hazırlayabilir ve markanızı geliştirebilirsiniz.