Artık her alanda olduğu gibi pazarlama stratejilerinde de dijitalleşmeler meydana gelmektedir. Geçmişten günümüze kadar kullanılan ürün katalogları yalnızca basılı değil PDF formatında da yayınlanabilmektedir. Üstelik PDF formatında yayınlanan kataloglar, dijital kataloglara kıyasla çok daha avantajlı ve ekonomiktir. Bu nedenle günümüzde birçok marka ve firma sahibi ürün katalogları ile alakalı daha geniş bilgilere ulaşmak istemektedir.
Ürün kataloğu, herhangi bir sektörde yer alan ürünlerin satışını ve tanıtımını yapabilmek için oluşturulan pazarlama araçlarıdır. Bu kataloglar sayesinde müşterilere ulaşarak ürünler hakkında bilgi vermek ve marka değerini güçlendirmek mümkündür. Aynı zamanda PDF kataloglar sayesinde saniyeler içerisinde milyonlarca müşteriye ulaşmak söz konusudur.
Bir markaya sahipseniz ve markanızın ürünlerini daha fazla müşteriye ulaştırmak istiyorsanız, bir ürün kataloğuna sahip olmanız gerekecektir. Ürün kataloğu yapım aşamaları şunlardır:
Eğer PDF formatında değil de geleneksel basılı bir katalog yapmak istiyorsanız, bir baskı firması ile iş birliği yapabilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra dilerseniz fiyat listesini de kataloğa ekleyebilirsiniz.
Ürün kataloğunda bulunması gereken içerikler pek çok kişi ve firma tarafından merak edilir. Ürün kataloğunda bulunması gereken başlıca içerikler ürün görseli ve tanıtım metnidir. Bu içerikleri kataloğun merkezine konumlandırmalısınız. Ayrıca ürünlerin sahip oldukları fiyatlar ve diğer teknik özellikler de aynı sayfa üzerinde konumlandırılabilir.
Katalogda bulunması gereken bir diğer unsur ise marka logosu ve ismidir. Markanızın logosunu ve ismini fazla yer kaplamayacak şekilde tüm sayfalara ekleyebilirsiniz. Böylece marka bilincini güçlendirmeniz mümkündür. Tüm bunların yanı sıra müşterilerinizin sizlerle etkileşim kurabileceği web sitesi, sosyal medya hesapları veya telefon numaraları da bu katalog üzerinde yer alabilir.
Ürün kataloğu yaparken herhangi bir sorun yaşamamak ve hedef kitleye sorunsuz bir şekilde ulaşmak için dikkat etmeniz gereken bazı durumlar bulunur. Öncelikle yazı tipleri ile yazı boyutları göz yorucu derecede olmamalıdır. Mümkün olduğunca küçük boyutta okunabilir puntolar seçmeniz önerilir. Ayrıca bu metinler ürün görselinin hemen yanında veya altında olmalıdır. Aksi takdirde karmaşıklık yaşanabilir.
Ürün kataloğu yaparken dikkat edilmesi gereken bir diğer husus ise ürünler ile alakalı doğru bilgilerin yer almasıdır. Eğer ürünleriniz ile alakalı aldatıcı bilgilere yer verirseniz, markanız güven kaybedecek ve imajınız olumsuz yönde etkilenecektir. Tüm bunların yanı sıra kataloğun tasarımını ve içeriğini hazırlarken bir uzmandan yardım almayı da ihmal etmemelisiniz.
Dünyamızın değişmesi ve gelişmesi ile birlikte hayatımıza giren ürün kataloğu, firmalar ile markalara birçok avantaj sağlar. İnternet ortamında paylaşılan dijital ürün kataloglarının ilk avantajı basım ve gönderim maliyetlerinin olmamasıdır. Böylece çok daha düşük bir bütçeyle pazarlama ve tanıtım yapmak mümkündür.
PDF şeklindeki ürün katalogları tüm platformlarda paylaşılabilir. Böylece aynı anda milyonlarca müşteriye ulaşmak ve onları ürünlerinizden haberdar etmek mümkün olacaktır. Bu nedenle günümüzde birçok firmanın dijital ürün kataloglarını tercih ettiği görülür. Sizler de bu avantajlardan faydalanabilmek adına dijital ürün kataloglarını tercih edebilirsiniz.